דילוג לתוכן הראשי

שיפור מיגון

שיפור מיגון


תחום ונושא הבטיחות זוכה לחשיבות ותשומת לב רבה במדינת ישראל וזאת נוכח המצב הביטחוני הרגיש המלווה את שגרת יומנו. אחד מאמצעי הבטיחות החיוניים והמועילים הינו המיגון הביתי.
מיגון ביתי נועד לאפשר לנו להגיע למרחב מוגן בזמן קצר ובמהירות רבה וזאת בכל מקרה ומצב חירום. שיפור מיגון הינו תהליך ומלאכה מקצועית שנועדו לשפר את המרחב המוגן בדירה ובסביבה העסקית וזאת על מנת להבטיח שכל מי שנמצא בסביבה יהיה מוגן בעת חירום.

שיטות יעילות לשיפור מיגון

תחום שיפור המיגון זוכה לעלייה במודעות ולתאוצה והרחבה של פתרונות המיגון למצבי חירום. דירות רבות בישראל הינן מיושנות ואינן עומדות בתקן פיקוד העורף לבניית מרחב מוגן דירתי.
מצב זה, הביא למתן הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף הקובעות כי כל מי שאינו עומד בתקנים הרלוונטיים לבניית ממ"ד, יכול לבנות שיפור מיגון הכולל כמה פתרונות יעילים בתחום המיגון:
הפיכת חדר קיים לממ"ד – ניתן להפוך חדר קיים בבית למרחב מוגן דירתי היכול לאכלס ולהכיל את כל בני הבית וזאת במקרה חירום. מדובר באמצעי שיפור מיגון החייב לעמוד בתקנים הרלוונטיים של פיקוד העורף מבחינת המידות החוקיות וחומרי הגלם בהם נעשה שימוש.
בניית ממד בחדר קיים מאפשרת לכם להתמגן מבלי לבצע שינויים נרחבים הכרוכים בשיפוץ גדול וללא הוצאות גבוהות. בנייה של ממד בחדר קיים אמנם כרוכה בביצוע שינויים רבים, אולם מדובר בעבודה בהיקף קטן באופן יחסי לבניית ממד כחדר נוסף ובהחלט מדובר בהליך נכון לכל מקרה בו לא קיימים האישורים הנדרשים לבנייה של ממ"ד חדש כהרחבה לדירה.
שיפוץ מקלטים – בבניינים בהם לא קיימת הסכמה על הוספת ממ"ד וכן בבתים בהם לא ניתן להוסיף מרחבים מוגנים, ניתן ומומלץ לבצע שיפור מיגון באמצעות שיפוץ מקלטים. מקלט הינו מרחב מוגן המצוי במבני מגורים או במבנים ציבוריים וחשוב לשפץ אותו על מנת להבטיח כי הוא יספק מענה יעיל בעת הצורך ובהתאם לתקנים שמפרסם פיקוד העורף.

פתרונות שיפור מיגון יעילים, מתקדמים ומשתלמים

חמ"ד ליעד של ג. ג מערכות מיגון הינה חברה מקצועית ומובילה המתמחה בשיפור מיגון לחדר קיים. בכל בית בו לא קיים ממ"ד, אנו מציעים לכם הוספת ממד לבית קיים במחירים ללא תחרות וכן בניית ממד בחדר קיים באופן מקצועי ויעיל. החברה מתמחה בתחום שיפור מיגון ומציעה מענה ופתרונות איכותיים להפיכת מבנים לממוגנים שיוכלו להציל חיים בעת חירום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דלת ממ''ד

ממ"ד כבר שנים לא מעטות חלפו מאז נקבע החוק אשר אומר כי כל מבנה חדש שנבנה חייב להכיל ממ"ד בכל דירה. הממ"ד הוא חדר חשוב מאד, במיוחד במדינה כמו ישראל – זהו חדר ממוגן וחזק במיוחד, אשר אמור להגן על היושבים בתוכו מפני פגיעות של ירי, של טילים ושל התקפות מסוכנות אחרות. דירה רגילה אינה מוגנת בפני כל אלה, ולכן חשוב מאד שיהיה בכל בית חדר אחד ממוגן, בו יוכלו בני הבית להסתתר בזמני סכנה, עד שהסכנה תחלוף. ואכן, בדירות רבות כיום קיים ממ"ד, ובמבנים אחרים קיים ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) אשר מיועד לכל דיירי הקומה. דלת לממ"ד הממ"ד עשוי כולו מבטון, וקבועים בו חלון אחד ודלת אחת, שניהם ממוגנים.  דלת ממ"ד  היא דלת מיוחדות, שונה מדלתות רגילות של דירה. דלתות לממ"ד עשויות מברזל, והן ממוגנות היטב בפני הדף ופגיעות שונות. גם המשקופים והמזוזות מעוגנים לקיר בעוגנים חזקים במיוחד, אשר מונעים מן הדלת ליפול ולהתנתק לחלוטין מהקיר בעקבות פגיעה או הדף. ישנם אנשים אשר מתקינים דלת חלופית לממ"ד לזמנים רגועים, משום שדלתות ממ"ד עלולות להיות מסוכנות, במיוחד בבתים

מתי להשתמש בעוגן חץ ומתי להשתמש בבורג בטון ?

מתי להשתמש בעוגן חץ ומתי להשתמש בבורג בטון ? בורג בהברגה ישירה לבטון עוגן חץ בורג בהברגה ישירה לבטון  הינו עוגן שמתקינים בהברגה בתוך בטון.    קודחים חור בקוטר של לב הבורג ומשתמשים או במפתח ידני או במברגת אימפקט על מנת להבריג את הבורג.    כך מייצרים בעצם תבריג נקבה בתוך הבטון. עוגן חץ  הינו עוגן עשוי מחלק ראשון עם הברגה ואום וחלק שני עם מוט שמתרחב בקצה עם 3-4 כנפיים שנפתחות בזמן משיכת העוגן ומייצרות קונטרה עם הבטון. התקנה של בורג בטון קלה ומהירה יותר מהתקנת עוגן חץ ולכן פועלים מעדיפים בדרך כלל לעבוד עם בורג בטון. עקרונית, לעוגן חץ נקודת אחיזה בודדת וחזקה מאוד ולבורג בטון נקודות אחיזה רבות (ההברגה) אבל    יותר חלשות.    זה אומר שהלחץ של עוגן חץ יהיה יותר מרוכז בבטון ושל הבורג בהברגה ישירה יותר מפוזר לאורך ההברגה. כתוצאה מכך, בורג בטון בקרבת קצה בטון יתפקד טוב יותר ופחות יגרום לכשל של קצה בטון בזמני ההתקנה.    ויהיו לפי כך יותר מתאים להתקנות לחיבור מעקה או כל אפליקציה הנמצאת קרובה לקצה בטון. מצד שני, במהלך התקנת עוגן חץ, סוגרים את האום שמפעיל כוח לחיצה על החומר המוצמד

למה עוגן ג'מבו איננו הפתרון הטוב ביותר

רב הקבלנים הקטנים בארץ והשיפוצניקים משתמשים ביום יום בעיקר בעוגני ג'מבו  לאפליקציות של חיבורים. הם קונים אותם בחנויות חומרי בניין שונות ברחבי הארץ. לרב המקרים העוגן ג'מבו מבצע את העבודה שבשבילו קנו אותו אבל האם הוא הפתרון הטוב ביותר ? או אולי הזול ביותר ? או אולי הקל ביותר? בשלוש השאלות האלו התשובה היא בדרך כלל לא. ולא ולא ! עוגן גימבו הפתרון הטוב ביותר ? אם אתם מתקינים את העוגן על קיר בטון,  עוגן חץ , במחיר זהה, בקושי התקנה זהה, תחזיק פי-2 עד פי 3 יותר עומס ולא תעלה יותר כסף. אפשר אפילו להשתמש בעוגן חץ בקוטר הרבה יותר קטן מהעוגן ג'מבו כי הוא נחזיק פשוט הרבה יותר והפלדה שממנו הוא עשוי גם בדרך כלל הרבה יותר טובה. לדוגמא, עוגן חץ איכותי בקוטר 8 מ''מ יהיה ש''ע לעוגן גימבו חצי צול (12.5 מ''מ)... יש אופציה אחרת גם, להשתמש  בבורג בטון בהברגה ישירה . בקוטר 7.5 מ''מ הבורג בטון מחזיק עומסים זהים לעוגן ג'מבו חצי צול (12.5 מ''מ), יהיה הרבה יותר קל להתקנה (במידה ויש לכם מברגת אימפקט) ויעלה פחות. יתרון נוסף של בורג בטון הינו האפש